Katowice – 25 kwietnia 2019

Przez cały dzień do dyspozycji uczestników pozostają eksperci prawni i przedstawiciele firm oferujących rozwiązania wspierające branżę transportową i zwiększające efektywność jej prowadzenia.

 

VIAON to wyłączny dystrybutor marek INELO, OCRK i GBOX.

 

INELO – wiodący na rynku europejskim producent najwyższej jakości oprogramowania do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, który został doceniony przez instytucje kontrolne, w tym ITD, PIP, BAG.

GBOX – profesjonalne rozwiązania dla firm transportowych w zakresie monitoringu GPS oraz zaawansowanej telematyki.

OCRK – największa w Polsce firma outsourcingowa świadcząca kompleksowe usługi związane z rozliczaniem czasu pracy kierowców i płacy minimalnej w Europie.

INELO SZKOLENIA – szkolenia z zakresu czasu pracy kierowców przeznaczone dla pracowników i właścicieli firm transportowych, docenione przez polskie i europejskie instytucje kontrolne, w tym: BAG, DVSA czy ITD.

 

Mercedes-Benz Trucks Polska powstał 2 stycznia 2019 roku r. i jest wyłącznym importerem samochodów ciężarowych (i części zamiennych) marek Mercedes-Benz oraz Fuso Canter. Dział samochodów ciężarowych spod znaku Gwiazdy posiada 18 lokalizacji dealerskich oraz 34 punkty serwisowe rozmieszczone po całej Polsce, w tym dwa salony firmowe: w Sosnowcu (wg International Service Check jeden z dwóch najlepszych serwisów wszystkich marek w Europie) i w Emilianowie.

 

Nowym flagowym modelem Mercedes-Benz Trucks jest Nowy Actros – najbardziej innowacyjna i zaawansowana techniczna ciężarówka dostępna na rynku.

 

Firma Continental powstała w Hanowerze w 1871 roku. Obecnie to jeden z największych na świecie dostawców dla branży motoryzacyjnej.

 

Continental plasuje się w pierwszej 5. największych dostawców przemysłu motoryzacyjnego na całym świecie. Jako dostawca układów hamulcowych, systemów i komponentów do układów napędowych i podwozi, oprzyrządowania, rozwiązań informacyjno-rozrywkowych, elektroniki samochodowej, opon i elastomerów technicznych, Continental przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy i ochrony światowego klimatu. Continental jest także kompetentnym partnerem w sieciowej komunikacji samochodowej.

 

Continental Corporation jest podzielona na 2 grupy: Automotive i Rubber i składa się z pięciu działów : Chassis & Safety (Podwozie i bezpieczeństwo) zajmuje się zintegrowanymi obszarami takimi jak bezpieczeństwo jazdy, hamulce, wspomaganie kierowcy, bezpieczeństwo bierne i elementy podwozia; Powertrain (Napęd) opracowuje innowacyjne, wydajne rozwiązania w dziedzinie napędu; Interior (Wnętrze) w swej działalności koncentruje się na aspektach związanych z prezentowaniem informacji wewnątrz samochodu i zarządzania nimi; Tires (Opony) to dział zajmujący się opracowywaniem właściwych opon do wszelkich zastosowań – od samochodów osobowych przez ciężarówki, autobusy czy maszyny budowlane, po pojazdy specjalne rowery i motocykle. Opony Continental oferują doskonałe parametry przenoszenia sił, wyjątkowo wysoką przyczepność w każdych warunkach pogodowych i znakomity stosunek jakości do ceny. ContiTech opracowuje i wytwarza części funkcjonalne, komponenty i systemy dla przemysłu motoryzacyjnego i innych kluczowych branży.

 

 

Karta UTA to jedyna profesjonalna karta stworzona z myślą o transporcie drogowym i skupiająca się na jego potrzebach, która poza zakupem paliwa umożliwia dokonywanie opłat drogowych, rejestrację w systemach opłat autostradowych i wyposażenie pojazdów w urządzenia drogowe, płatność w serwisach, warsztatach, myjniach czy za pomoc drogową, czyli praktycznie za wszystko co jest niezbędne dla pojazdu podczas drogi.

 

Klienci UTA zyskują dodatkowe oszczędności dzięki szerokiej ofercie rabatowej na zakup paliwa. Karta paliwowa UTA to również rabaty za przejazd autostradami, np. we Francji, Hiszpanii, Włoszech czy Słowenii, tunelami we Francji, Włoszech, Belgii czy nawet mostami np. w Szwecji. Usługi dodatkowe dostępne dla posiadacza karty to szereg narzędzi internetowych, umożliwiających optymalizację i kontrolę kosztów. Przede wszystkim należy tu wymienić dostęp do zamkniętej strony internetowej, gdzie można znaleźć m.in. zestawienia dokonanych transakcji oraz informacje o sytuacjach na drogach, oferowanych usługach, nowościach itp.

 

Niezwykle ważna jest też możliwość odzyskiwania VAT-u zapłaconego zagranicą. Zwrot VAT-u za paliwo oraz inne produkty i usługi (np. opłaty drogowe) przynosi oszczędności rzędu 17 – 27% (w zależności od wysokości podatku). Dodatkowo dzięki współpracy z UTA możliwe jest też odzyskanie części akcyzy od oleju napędowego np. z Belgii, czy Francji (nawet 14 centów za litr).

 

Lutz Assekuranz z siedzibą w Wiedniu prowadzi działalność w zakresie ubezpieczeń związanych z usługami transportowymi i logistycznymi OCP/OCS pośrednicząc w sprzedaży wysokiej jakości produktów ubezpieczeniowych. Zajmuje się udzielaniem fachowych porad dotyczących wszelkich zagadnień związanych z ochroną ubezpieczeniową w branży transportowej i logistycznej zarówno na płaszczyźnie krajowej jak i międzynarodowej. Wieloletnie doświadczenie firmy Lutz Assekuranz i współpraca z międzynarodową siecią ekspertów zapewnia możliwie najlepszą ochronę i sprawną obsługę. Wzajemne zaufanie to jedna z najważniejszych podstaw działalności firmy Lutz Assekuranz.

 

Oferowane ubezpieczenie OCP (Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika) z Kabotażem za pośrednictwem firmy LUTZ ASSEKURAZ to:

  • pakiet trzech ubezpieczeń zawartych w jednej, kompletnej polisie (bez zbędnej konieczności doubezpieczania przez spedycje) w ruchu krajowym, międzynarodowym i kabotażu. KABOTAŻ we wszystkich krajach Unii Europejskiej i Gospodarczej;
  • suma ubezpieczenia 1.000.000 euro na szkodę, budząca zaufanie, świadcząca o wiarygodności w oczach partnerów i zleceniodawców;
  • standardowo objęta ochroną wina umyślna i rażące niedbalstwo kierowcy, (art. 29 CMR/86 Polskiego Prawa bez limitów w ramach sumy ubezpieczenia);
  • szeroki zakres terytorialny;
  • szeroki zakres towarów objętych ochroną ubezpieczeniową;
  • odpieranie nieuzasadnionych roszczeń z tytułu szkód objętych ochroną ubezpieczenia tzw. ochrona prawna;
  • możliwość ubezpieczenia własnej odpowiedzialności za podwykonawców (przewoźnik umowny).
 

Działając wiele lat w sektorze FMCG zdobyliśmy wiedzę i doświadczenie potrzebne aby w 2014 roku powstała firma TBX Sp. z o.o. specjalizująca się w transporcie produktów w temperaturze kontrolowanej. Proponowaną usługę wykonuje się poprzez utrzymanie temperatury w warunkach chłodniczych lub grzewczych. W zależności od specyfiki i właściwości towaru, produkt może zostać schłodzony do nawet -25 stopni C lub podgrzany i utrzymywany w temperaturze +25 stopni C.

 

Jesteśmy partnerem dla lokalnych producentów oraz importerów jak również dużych międzynarodowych koncernów wytwarzających produkty na dużą skalę. Firma świadczy usługi w transporcie krajowym i międzynarodowym.

 

Pracujemy zgodnie ze standardowymi procedurami operacyjnymi naszych klientów i regularnie monitorujemy kluczowe wskaźniki jakości.

 

Wysoka jakość świadczonych usług, która przekłada się na dynamiczny rozwój organizacji spowodował poszukiwanie na rynku firm transportowych do współpracy.

 

TomTom Telematics

 

Ponad 15 lat doświadczenia, 49 000 zadowolonych klientów i 848 000 monitorowanych pojazdów. Te liczby najlepiej świadczą o naszym rozwiązaniu do zarządzania flotą – WEBFLEET. Nasze innowacyjne narzędzie dostarcza m.in. informację w czasie rzeczywistym o lokalizacji pojazdów i zużyciu paliwa. Umożliwia kontakt z kierowcami oraz może być połączone z rozwiązaniami innych firm. Dane widoczne są na komputerze lub w aplikacji mobilnej. Dzięki temu dostęp do nich jest zawsze pod ręką.

 

Kancelaria Transportowa ITD-PIP

Wiedza, na którą możesz liczyć i doświadczenie, na którym możesz się oprzeć. Odwaga, która pozwoli osiągać Ci wyznaczone cele i rozwaga, która wyeliminuje błędy. Tak właśnie wygląda współpraca z naszą Kancelarią. Oferujemy Tobie i twojej firmie to, czego sami byśmy oczekiwali od swojego partnera.

 

Wieloletnia obecność na rynku zaowocowała wypracowaniem rozwiązań, które rozwiązują problemy, jakie napotykają zarówno właściciele, kierowcy jak i spedytorzy. Od 2004 roku wnikliwie poznajemy branżę – zapoznajemy się z jej słabymi i mocnymi stronami. Wiedza, jaką posiedliśmy, jest naszym największym atutem!

 

Co możemy Tobie zaoferować?

 

Oprogramowanie SuperTacho – ekspresowy import plików, błyskawiczne wyliczenia, informacje o przekroczeniu granic z systemów GPS. To tylko niektóre zalety naszego programu do rozliczania czasu pracy kierowców! www.supertacho.pl

 

Aplikacja TachoDroid – czytnik kart kierowców i zawartości tachografów w jednej aplikacji w telefonie. Znacznie szybszy odczyt danych i możliwość wysłania ich na wskazany adres e-mail. Jednorazowy zakup – bez abonamentów, dodatkowych opłat. www.tachodroid.pl

 

Usługowe rozliczanie kierowców – zadbamy, aby ewidencja czasu pracy Twoich kierowców była przygotowana poprawnie. Wskażemy naruszenia, podpowiemy jak dostosować dokumenty i weźmiemy na siebie wszelkie formalności związane chociażby z delegowaniem pracowników i rozliczaniem płacy minimalnej w krajach UE.

 

Szkolenia – chcąc unikać kar i stresu podczas kontroli, niezwykle ważne jest, aby stale poszerzać swoją wiedzę. Organizujemy zatem cykliczne spotkania w ramach Akademii Szkoleniowej ITD-PIP oraz szkolimy firmy podczas indywidualnych szkoleń. Wyjaśniamy zmiany, jakie pojawiają się w prawie oraz pomagamy rozwikłać najtrudniejsze problemy branży transportowej.

 

TimoCom Soft- und Hardware GmbH jest dostawcą usług IT dla sektora TSL. Firma powstała w 1997 roku i przez lata działalności stworzyła największą w Europie platformę transportową dostępną obecnie w 24 wersjach językowych, w 44 krajach. Każdego dnia ponad 110 000 użytkowników wystawia w ramach giełdy ładunków do pół miliona ofert zarówno frachtów jak i wolnych przestrzeni ładunkowych.

 

Szeroka oferta platformy TimoCom to między innymi:

  • giełda transportowa TC Truck&Cargo® – umożliwiająca szybkie działanie na rynku SPOT
  • platforma przetargowa TC eBid® – narzędzie do wyszukiwania zleceń długoterminowych i przetargów logistyki kontraktowej
  • giełda powierzchni magazynowych – nawet do 30 000 powierzchni magazynowych i logistycznych w całej Europie
  • indeks firm TC Profile® – wykaz sprawdzonych firm z całej Europy wzbogacony o nową funkcję pobierania i udostępniania dokumentów
  • TC eMap® – moduł kalkulacyjno – trackingowy ułatwiający kontrolę pozycji pojazdu i dbałość o bezpieczeństwo łańcucha dostaw
 

360 Payment Solutions Poland

Firma 360 Payment Solutions jest liderem w Europie w obsłudze Firm Transportu Międzynarodowego w zakresie rezerwacji przepraw promowych na wszystkich liniach w Europie. Od ponad 30 lat zajmuje się wyposażaniem Firm w czytniki opłat autostradowych, karty paliwowe, zwrotu Vatu i Akcyzy. Jako jedna z pierwszych na rynku opracowała system obrotu gotówkowego w Firmie oferując karty Visa wraz z systemem obsługi. Usługami dodatkowymi dla karty Visa są usługi pomocy prawnej i drogowej w Europie. Od lat promuje ekologiczny sposób przewożenia towarów proponując usługi przejazdów pociągami zarówno samych naczep jak i ciągników z naczepami. Ideą Firmy jest pomoc naszym klientom w pokonaniu wszelkich trudności, wyposażeniu we wszelkie potrzebne narzędzia i pomoc w każdym nieprzewidzianym przypadku.

 

Kancelaria Prawna IURIDICA powstała w 2007 roku w celu zapewnienia profesjonalnej ochrony prawnej firmom działającym na rynku TSL. Dzięki ścisłej specjalizacji oraz wysokim standardom świadczenia usług, w ciągu kilku lat stała się najbardziej rozpoznawalną w Polsce kancelarią prawną, która obsługuje firmy transportowe, spedycyjne oraz logistyczne. Poprzez liczne konferencje i szkolenia podnosi poziom świadomości prawnej wśród pracowników firm transportowych. Świadczy kompleksową pomoc prawną zarówno małym, rodzinnym firmom, jak i potentatom na rynku międzynarodowym. Procesy sądowe, doradztwo prawne oraz sprawy o charakterze międzynarodowym (odwołania od decyzji BAG, Border Force itp.) zapewniają stały rozwój oraz wzrost doświadczenia wśród prawników Kancelarii Prawnej IURIDICA.

 

Kancelaria LegalTrans

Kancelaria Transportowa LEGALTRANS powstała w wyniku zapotrzebowania branży transportowej na usługi z zakresu doradztwa prawnego w transporcie. Kancelaria stworzona została z myślą o przedsiębiorstwach wykonujących krajowy i międzynarodowy transport drogowy rzeczy oraz osób. Doświadczenie, skuteczność oraz znajomość zarówno branży związanej z transportem, spedycją i logistyką to nasze największe atuty. Oferta Kancelarii skierowana jest do podmiotów, którym zależy na profesjonalnej oraz rzetelnej obsłudze prawnej w zakresie wykonywania transportu drogowego.

 

CDS Kancelaria Brokerska świadczy usługi doradcze w zakresie oceny ryzyka transportowego, prawa przewozowego i transportowego oraz obsługi ubezpieczeń transportowych (OCP, OCS, OC zawodowe do licencji, OCP kabotażowe i Cargo). W zakresie usług świadczonych przez CDS leży również prowadzenie audytów i szkoleń z zakresu procedur transportowych i stosowania prawa transportowego. Usługi CDS są adresowane do uczestników sektora TSL – przewoźników, spedytorów i logistyków zajmujących się transportem.

 

WALTER LEASING oferuje ciągniki siodłowe marki Volvo, DAF, Mercedes Benz, Scania i MAN oraz nowe i używane naczepy marki Krone, Schmitz, Kögel i Schwarzmüller na bazie leasingu / zakupu na raty.

 

Kancelaria Działyński i Judek

 

Kancelaria „Działyński i Judek” Spółka Partnerska Radców Prawnych specjalizuje się w dostarczaniu najwyższej jakości rozwiązań prawnych dla biznesu. W naszej działalności łączymy rzetelną wiedzę prawniczą, doświadczenie i nowatorskie spojrzenie na problemy, przed jakimi stają nasi klienci.

 

SRW Sp. z o.o. świadczy kompleksowe usługi outsourcingowe dla firm z branży TSL w zakresie:

  • rozliczania czasu pracy kierowców
  • rozliczania europejskich płac minimalnych
  • kadr i płac
  • księgowości

Proponujemy także audyt dokumentacji oraz mamy odpowiedź na wyzwania stawiane przed przedsiębiorcami przez nową Ustawę o Ochronie Danych Osobowych.

 

Spółka VAT POLSKA a Negometal Company świadczy usługi dla transportu międzynarodowego: zwrot VAT z faktur i paragonów do 15 dni; zwrot podatku akcyzowego; sprzedaż urządzeń do opłat drogowych Negoroad oraz kart paliwowych C2A z innowacyjnymi tanimi systemami płatności bez konieczności ustanawiania depozytu czy zabezpieczeń. Ponadto oferujemy usługi w zakresie rezerwacji tuneli jak również pomoc prawną w zakresie „Zmowy cenowej producentów”

 

ING Lease (Polska) Sp. z o.o.

obecna na rynku od ponad 20 lat, jest jedną z największych instytucji leasingowych w Polsce. ING Lease Polska wchodzi w skład Grupy Kapitałowej ING Banku Śląskiego S.A. Zapewnia klientom bezpieczny dostęp do atrakcyjnego finansowania ruchomości i nieruchomości. W swoim portfolio produktów firma oferuje leasing pojazdów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn i urządzeń, a także sprzętu medycznego, biurowego i IT – również w programach uroszczonych takich jak ING Auto, ING Truck, czy ING Maszyny. Posiada bogate doświadczenie, zdobyte podczas realizacji transakcji na rynkach wielu krajów. Spółka jest od wielu lat jednym z liderów na rynku leasingu nieruchomości komercyjnych. Priorytetem firmy jest indywidualne podejście do klientów i transakcji, a także profesjonalne wsparcie i jasne zasady, które budują wzajemne zaufanie i tworzą trwałe partnerstwo.

 

ING Bank Śląski aktywnie wspiera rozwój firm z branży TSL, oferując szeroki zakres produktów leasingowych czy kredytowych. Jednym z produktów, który znalazł szczególne zastosowanie w tej branży jest Finansowanie Dostawców dostępne na platformie ALEO.com.

Finansowanie Dostawców to w pełni on-line’owe narzędzie do zarządzania płatnościami powstałymi w wyniku zrealizowanych usług czy dostaw towarów. Z jednej strony pozwala dostawcom – przewoźnikom otrzymywać płatności przed terminem płatności, nawet w dniu wystawienia faktury. Przy czym to dostawca decyduje, czy i kiedy daną fakturę chce zdyskontować, w zależności od swoich potrzeb. Dzięki udostępnieniu dostawcom takiej możliwości, odbiorcy usług (np. spedytorzy) mogą płacić za faktury w pierwotnie ustalonych terminach płatności albo nawet je wydłużyć, ograniczają swoją pracochłonność związaną z negocjacjami czy realizacją i rozliczaniem wcześniejszych płatności. Dzięki Finansowaniu Dostawców firmy mogą w prosty i elastyczny sposób realizować politykę rabatową, a sam program traktować jako program lojalnościowy, co szczególnie na rynku usług transportowych ma duże znaczenie i pozwala zapewnić przewidywalne grono współpracujących przewoźników. Co ważne, odbiorcy udostępniających swoim dostawcom możliwość finansowania w ramach Finansowania Dostawców na ALEO.com mogą generować z tego tytułu przychód.

Mamy już wielu zadowolonych Klientów z branży TSL, którzy dzięki Finansowaniu Dostawców zyskali czas, pieniądze i jeszcze lepsze relacje ze swoimi kontrahentami, również spoza Polski. Finansujemy faktury w PLN, EUR, USD i GBP.

Zachęcamy do zapoznania się z Finansowaniem Dostawców: http://findo.aleo.com

 

DKV Euro Service to międzynarodowy operator kart paliwowo-serwisowych DKV Card. Firma istnieje od 1934 roku i jest największą na drogach Europy organizacją serwisową. Obejmuje zasięgiem ponad 80 000 stacji i punktów usługowych. Na terenie Polski przedstawicielstwo DKV działa od 25 lat. Współpracuje tu z siecią blisko 4300 stacji paliw i 150 warsztatów. Karta paliwowo-serwisowa DKV umożliwia bezgotówkowe tankowanie na stacjach różnych marek i dostęp do wielu usług dodatkowych, m.in. rozliczania opłat drogowych, naprawy pojazdów, internetowych serwisów do zarządzania transakcjami czy zwrotu zagranicznego podatku VAT i akcyzy.

 

Karta paliwowa. Kiedyś plastik, dziś wierzchołek góry lodowej inteligentnych aplikacji, które rozwiązują problemy flot, kierowców i biznesu. W erze big data tzw. „karta paliwowa” daje przewagę konkurencyjną w zakresie: taniego tankowania, wygodnej obsługi opłat drogowych, szybkości napraw czy łatwości rozliczania kosztów podróży. To początek drogi do pełnej mobilności. Zapraszam na spotkania z naszym udziałem, by posłuchać, co przyniesie przyszłość. – Anna Biekionis, Team Manager, DKV Euro Service.

 

TRONIK

 

Firma z polskim kapitałem, działająca na rynku przeszło 12 lat.
Twórca i producent najnowocześniejszego systemu monitoringu pojazdów, zapewniającego realne oszczędności oraz kompleksową kontrolę nad flotą samochodową.

 

Innowacyjny system ATRAX4 umożliwia kompleksowe monitorowanie parametrów eksploatacyjnych pojazdów i maszyn, jak również czasu pracy kierowców i aktywności pracowników. A to tylko część możliwości jakie daje nasz system…

 

Mobilna aplikacja KT4 przeznaczona na telefony i tablety z systemem Android, zapewnia stałą i niezawodną komunikację między kierowcą a spedytorem z możliwością lokalizowania pojazdu, wysyłania statusów pracy, zdjęć i dokumentów w formie załączników. Oferując przy tym wiele innych funkcjonalności…

 

Organizatorem Spotkań Transportowych jest wydawnictwo KMG media sp. z o.o.,
wydawca miesięczników branżowych TSL Biznes i Truck & Van

Malczewskiego 17a, 05-820 Piastów
tel. 22 213 88 28 fax: 22 205 07 57
KMG Media